INTEL.LIGÈNCIES MÚLTIPLES

A l’escola Maria Ossó l’any 2014 vàrem apostar per treballar des de les Intel·ligències múltiples i l’àmbit inicial d’aplicació ha estat les matemàtiques . Howard Gardner, (Scranton, Estats Units, 11 de juliol 1943) es un psicòleg, investigador i professor de la Universitat de Harvard i és conegut en l’àmbit científic per les investigacions que ha fet de les capacitats cognitives. Ell defineix intel·ligència com “la capacitat de resoldre problemes o de crear productes que son valorats en un o més contextos culturals” (1983).Intel·ligència és la capacitat de pensar, entendre, raonar, assimilar, elaborar informació i fer us de la lògica. No hi ha dues persones iguals a l’hora d’aprendre, tota persona té diversos tipus d’intel·ligència i és important desenvolupar-les totes i prendre consciència de per quina o quines es te mes facilitat. La intel·ligència té una part d’innata i una altre d’apresa, és dinàmica i per tant canvia si es produeixen canvis a l’entorn i és múltiple.

H Garner distingeix 8 tipus d’intel·ligència:

INTEL·LIGÊNCIA LINGÜÍSTICA

Capacitat per aprendre idiomes i utilizar el llenguatge per aconseguir determinats objectius.

INTEL·LIGÊNCIA LÓGICO-MATEMÀTICA

Capacitat per analitzar problemes d’una manera lògica, de solucionar problemes matemàtica i de realitzar investigacions d’una manera científica.

INTEL·LIGÊNCIA MUSICAL

Capacitat per interpretar, composar i aprendre pautes musicals, apreciació d’estructures sonores, esquemes i habilitats d’escolta.

INTEL·LIGÊNCIA CORPORAL-CINESTÈSICA

Capacitat per utilitzar parts del propi cos, o la seva totalitat, per resoldre problemes o crear productes.

INTEL·LIGÊNCIA VISUAL- ESPACIAL

Capacitat per reconèixer i manipular pautes i espais grans i espais reduïts.

INTEL·LIGÊNCIA NATURALISTA

Capacitat per distingir, classificar i utilitzar elements del medi ambient, urbà o rural.

INTEL·LIGÊNCIA INTERPERSONAL

Capacitat per comprendre intencions, motivacions i desitjos aliens i , en conseqüència, la capacitat per treballar eficaçment amb altres persones.

INTEL·LIGÊNCIA INTRAPERSONAL

Capacitat per comprendre’s a un mateix, de tenir un model únic i eficaç d’un mateix, que contingui els propis desitjos, pors, i capacitats, i d’utilitzar aquesta informació amb eficàcia i en la regulació de la pròpia vida.

A la nostra escola apostem per desenvolupar al màxim totes aquestes intel·ligències amb l’objectiu de que els nostres alumnes desenvolupin perfils intel·lectuals equilibrats.Les intel·ligències actuen conjuntament, podem fer una mateixa tasca a partir de diferents intel·ligències i una mateixa intel·ligència contempla diferents habilitats.

Vídeo emès a Mariceltv

FEU CLIC A L’IMATGE PER VEURE EL VÍDEO…

Bibliografia:



		

DEL POZO ROSELLÓ, Montserrat. “Una experiencia a compartir. Las Inteligencias Múltiples en el Colegio Montserrat”. Fundación M. Pilar Bas. Barcelona 2005

BAKEMORE, Sarah-Jayne y FRIT, Utha. “Cómo aprende el cerebro”. Las claves para la educación. Ariel. Barcelona 2007

Webs:



		

www.co-operation.org/
Centro de aprendizaje Cooperativo de la Unievrsidad de Minnesota dirigido por Roger T. Jonson y David W. Johnson

www.inteligenciasmultiples.net/
Pàgina web creada pel Congrés Internacional de les Inte·ligències Múltiples organitzat per l’escola Montserrat el maig de 2007. Recull les conclusions i presentacions dels ponents i experiències presentades i un espai per a intercanviar experiències docents, recursos sobre les intel·ligències múltiples i metodologies actives.