A l’escola oferim la possibilitat d’aprendre a partir d’ambients preparats donant resposta a les metodologies actuals més innovadores que treballen des d’ una perspectiva basada en que el protagonista de l’aprenentatge és l’alumne potenciant la seva autonomia, concentració i autoregulació.
Un ambient és un espai organitzat per ajudar a aprendre i a créixer a l’infant. Els dissenyem per estimular el coneixement i la independència dels nostres alumnes. Als ambients, els alumnes troben materials didàctics manipulatius al seu abast amb propostes autoavaluatives, materials necessaris per al seu període de desenvolupament i que responen a les diverses competències de cada etapa educativa.
Aquesta proposta pedagògica on gestionem el temps, l’espai, els continguts i els agrupaments, s’ofereix a infantil i a cicle inicial, en aquest darrer, a més dels ambients de l’àmbit de coneixement del medi també fem 3 ambients només en anglès treballant aspectes relatius a l’àrea de “Science”.
Quan treballem per ambients tenim una ràtio inferior de la que tenim a les aules, per tant, donem una atenció més individualitzada respectant la diversitat dels nostres alumnes. A més a més, un altre valor afegit és el treball internivells (es barregen alumnes de diferents edats) establint aprenentatges i sinèrgies molt interessants entre alumnes.
ELS AMBIENTS D’INFANTIL:
- ARTÍSTIC
- FER I FESFER
- ESPAI FOSC
- EXTERIOR
- JOC SIMBÒLIC
- LLENGUATGE
- MATEMÀTIC
- CIENTÍFIC
- SENSACIONS
ELS AMBIENTS DE CICLE INICIAL:
- ANIMALS & PLANTS
- COS I SALUT
- TEMPS I ESPAI
- ANIMALS I PLANTES
- MÀQUINES
- FOOD & 5 SENSES
- MACHINES & SEASONS
Ambients
Ambient de llengua
Ambient científic.
Ambient matemàtic
Ambient artístic
Ambient exterior
Ambient espai fosc
Ambient de joc simbòlic
Ambient de sensacions
Ambient animals & plants
Ambient cos i salut
Ambient temps i espai
Ambient animals i plantes
Ambient màquines
Ambient food and senses
Ambient Machines & seasons