4. Ambients

A l’escola oferim la possibilitat d’aprendre a partir d’ambients preparats donant resposta a les metodologies actuals més innovadores que treballen des d’ una perspectiva basada en que el protagonista de l’aprenentatge és l’alumne potenciant la seva autonomia, concentració i autoregulació.

Un ambient és un espai organitzat per ajudar a aprendre i a créixer a l’infant. Els dissenyem per estimular el coneixement i la independència dels nostres alumnes. Als ambients, els alumnes troben materials didàctics manipulatius al seu abast amb propostes autoavaluatives, materials necessaris per al seu període de desenvolupament i que responen a les diverses competències de cada etapa educativa.

Aquesta proposta pedagògica on gestionem el temps, l’espai, els continguts i els agrupaments, s’ofereix a infantil i a cicle inicial, en aquest darrer, a més dels ambients de l’àmbit de coneixement del medi també fem 3 ambients només en anglès treballant aspectes relatius a l’àrea de “Science”.

Quan treballem per ambients tenim una ràtio inferior de la que tenim a les aules, per tant, donem una atenció més individualitzada respectant la diversitat dels nostres alumnes. A més a més, un altre valor afegit és el treball internivells (es barregen alumnes de diferents edats) establint aprenentatges i sinèrgies molt interessants entre alumnes.

ELS AMBIENTS D’INFANTIL:

  • ARTÍSTIC
  • FER I FESFER
  • ESPAI FOSC
  • EXTERIOR
  • JOC SIMBÒLIC
  • LLENGUATGE
  • MATEMÀTIC
  • CIENTÍFIC
  • SENSACIONS

ELS AMBIENTS DE CICLE INICIAL:

  • ANIMALS & PLANTS
  • COS I SALUT
  • TEMPS I ESPAI
  • ANIMALS I PLANTES
  • MÀQUINES
  • FOOD & 5 SENSES
  • MACHINES & SEASONS

Ambients

Ambient de llengua

Ambient científic.

Ambient matemàtic

Ambient artístic

Ambient exterior

Ambient espai fosc

Ambient de joc simbòlic

Ambient de sensacions

Ambient animals & plants

Ambient cos i salut

Ambient temps i espai

Ambient animals i plantes

Ambient màquines

Ambient food and senses

Ambient Machines & seasons

Ir al contenido